از بهترين چربي سوزی تا مناسب ترين نوشيدنی كربوهيدراتی

بدنسازی آنلاین > مقالات ورزشی > از بهترين چربي سوزی تا مناسب ترين نوشيدنی كربوهيدراتی
چربی سوزی

بهترین چربی سوزی چیست؟

كارشناس مجله هلتث فیتنس در پاسخ چهار سوال خوانندگان خود در خصوص چربی سوزی و افزایش ركورد پرس سینه، بهترین مكمل برای چربی سوزی، به مناسب ترین نوشیدنی های كربوهیدراتی و مناسب برای چربی سوزی بعد از تمرین و بهترین جایگزین چربی سوزی برای حركت اسكوات با هالتر توضیحاتی را داده است كه خواندن آن در ضمینه چربی سوزی خالی از لطف نیست.

از بهترین چربی سوزی تا مناسب ترین نوشیدنی كربوهیدراتی

كارشناس مجله هلتث فیتنس در پاسخ چهار سوال خوانندگان خود در خصوص افزایش ركورد پرس سینه، بهترین مكمل برای چربی سوزی، به مناسب ترین نوشیدنی های كربوهیدراتی بعد از تمرین و بهترین جایگزین برای حركت اسكوات با هالتر توضیحاتی را داده است كه خواندش خالی از لطف نباشد.

سوال1:
حدود 5 سال است كه تمرین می كنم و در این مدت در اكثر تمرینات مقدار وزنه ها را خیلی خوب افزایش داده ام ولی در مورد حركت پرس سینه این اتفاق نیفتاده و فقط توانسته ام حدود 15-10 درصد افزایش وزنه در این مدت داشته باشم. چطور می توانم مقدار وزنه هایم را در این حركت ارتقا دهم؟

جواب:
در ابتدا باید روی قدرت عضلاتی كه در این حركت درگیر هستند. به تنهایی كار كنید و تمركزتان را روی این بخش ها بگذارید در این صورت خواهید توانست مقدار وزنه را در حركت پرس سینه افزایش دهید. عضلات 3 سر بازویی، دلتوئید قدامی، تثبیت كننده های شانه ( چرخانده های كتف) و سینه عضلاتی هستند كه در این حركت درگیر می شوند. قبل از انجام دوباره پرس سینه برای 6-4 هفته روی تقویت این عضلات كار كنید.

هنگامی كه خواستید حركت پرس سینه را دوباره شروع كنید از وزنه های سبك استفاده كنید و هر هفته مقدار وزنه را افزایش دهید. هفته اول را با 60 درصد حداكثر وزنه ای كه می زنید آغاز كنید و هر هفته مقدار وزنه را بیشتر از 10 درصد افزایش ندهید. بعد از 4 هفته افزایش تدریجی وزنه، دوباره وزنه را كاهش دهید و 4 هفته دوم را آغاز كنید. این بار با درصد بیشتری ( RM1) هفته اول را شروع كنید برای مثال 65 درصد در هفته پنجم و 70 درصد تا هفته نهم. همچنین می توانید از تمرینات پلیومتریك در برنامه روزانه خود به منظور بهبود در افزایش قدرت این عضلات استفاده كنید.

سوال2:
قصد دارم چربی های اضافه بدنم را بدون اینكه از حجم عضلاتم كاسته شود بسوزانم از چه مكملی می توانم استفاده كنم تا در حین چربی سوزی عضلاتم حفظ شوند؟

جواب:
بهترین كار استفاده همزمان از چربی سوزهای ترموژنیك ( افزایش دهنده متابولیسم) و مكمل های آنتی كاتابولیك مثل گلوتامین ، BCAA و كراتین است. تركیب این روش همراه با استفاده از یك رژیم با پروتئین بالا و چربی كم باعث حفظ و نگهداری عضلات و حتی افزایش وزن شما البته در كنار تمرین منظم خواهد شد.

سوال 3:
من صبح ها تمرین می كنم آیا قبل یا بعد ازتمرین باید آمینواسید شاخه دار ( BCAA ) همراه با محلول های كربوهیدراتی دیرهضم استفاده كنم؟

جواب:
با توجه به نقش كلیدی ‌BCAA در جلوگیری از تجزیه بافت های عضلانی مصرف 15-10 گرم از این مكمل همراه با محلول های كربوهیدراتی و یا موز، نان، شیرینی حلقوی و یا جوی دو سر را قبل از تمرین توصیه می كنیم. بعد از تمرین هم از نوشیدنی های حاوی پروتئین وی كه به طور طبیعی حاوی درصد بالایی از BCAA و آمینواسیدهای ضروری دیگر است كه برای ریكاروی و ساخت بافت های عضلانی مفید می باشند استفاده كنید.

سوال 4:
حدود 2 سال پیش تمریناتم را شروع كرده ام و هفته ای 1 بار حركت اسكوات با هالتر را انجام می دهم. اخیرأ در ناحیه گردن درد وحشتناكی احساس می كنم و بعضی اوقات قسمتی كه هالتر روی آن قرار دارد كبود می شود. آیا حركت دیگری هست كه بتوانم جایگزین این حركت كنم؟

جواب:
اگر هنگام انجام حركت اسكوات در ناحیه گردن درد دارید به این معنی است كه هالتر را بالاتر از حد طبیعی و روی بخش های بالایی عضلات ذوزنقه و گردن می گذارید. به طور معمول هالتر باید روی كمربند شانه ای و پایین تر از گردن قراربگیرد تا از فشار مستقیم روی مهره های گردنی جلوگیری شود. می توانید از حوله یا پدهای مخصوص دور هالتر استفاده كنید. اگر از فشار وارده بر عضلات و مهره های گردنی كاسته نشد حركت اسكوات از جلو را جایگزین این حركت كنید كه البته محدودیت هایی از لحاظ مقدار وزنه برای شما به وجود می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *