باشگاه های پاراگلایدر شیراز آدرس و تلفن

بدنسازی آنلاین > ورزش های تفریحی > پاراگلایدر > باشگاه های پاراگلایدر شیراز آدرس و تلفن
باشگاه های پاراگلایدر

لیست آدرس باشگاه های پاراگلایدر شیراز و آموزشگاه های پاراگلایدر را در جدول زیر برای علاقه مندان به این ورزش زیبا و پرهیجان قرار داده ایم. تا اگر قصد آموزش در این رشته را دارید، دسترسی به باشگاه برای شما راحتر باشد.

لیست آدرس باشگاه های پاراگلایدر شیراز

 ردیف نام باشگاهشماره تماسآدرس
 1انجمن خلبانان پاراگلایدر شیراز09363522497
 2باشگاه پرسپولیس فلای09305521771
 3باشگاه ایران فلای09171075020
09173133739
07136234495
شیراز – محله معالی آباد – خیابان کمربندی – خیابان لادن – روبروی بانک تجارت – آپارتمان 83/243 – طبقه اول- واحد 3
مجموعۀ ورزشی خود را در جدول ثبت کنید

امیدواریم لیست باشگاه های پاراگلایدرشیراز برای شما مفید واقع شده باشد.

ورزش پاراگلایدرینگ یکی از ورزش های پرخطر می‌باشد، اگر قصد کار کردن در این رشته ورزشی را دارید حتما باید آموزش های لازم را زیر نظر مربیان بگذرانید. آموزش پاراگلایدر شیراز در سطح های مقدماتی، دوره مستقل، متوسطه، پیشرفته و پاراموتور برگزار می‌شود.

این ورزش چون در فضای باز آموزش داده می‌شود، معمولا باشگاه ها به صورت یک دفتر کار برای ثبت نام می‌باشند. بنابراین حتما قبل از مراجعه به باشگاه های پاراگلایدر، با شماره های باشگاه تماس حاصل کنید.

شما همچنین می‌توانید لیست آدرس باشگاه های کوهنوردی شیراز را در مجله اسپرت رزرو مشاهده کنید.

در بدنسازی آنلاین سعی کردیم تا لیستی کامل از تمامی باشگاه های موجود در سطح همه شهرها را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم. چنانچه شما باشگاهی را می‌شناسید که نام آن در لیست باشگاه های پاراگلایدر شیراز نیامده است. لطفا با وارد کردن نام و مشخصات آن در قسمت نظرات ما را در کاملتر شدن این لیست یاری کنید.

همچنین می توانید لیست آدرس اتاق فرار های شیراز را از اینجا بیابید.

پاراگلایدر paraglider

در معنی لغوی پارا به معنی چتر بوده و گلایدر به معنی سرنده که پاراگلایدر به معنی چتر سرنده شناخته شده یعنی چتری که بر روی هوا سر میخورد و به ازای طی کردن مسیری مشخص افت مشخصی هم دارد به طور مثال به ازای هر 10 متر که به سمت جلو حرکت کند 1 متر به سمت پایین حرکت می کند که به آن هم سرش گفته میشود.

پاراگلایدر از چه تشکیل شده؟

پاراگلایدر از پارچه ، لاین ها ، رایزها  واتصالات بین آن ها تشکیل شده که از طریق لاین ها پارچه به رایزر ها و از طریق رایزر ها بال به هارنس خلبان متصل میشود و ساده ترین و سبک ترین وسیله پروازی در جهان میباشد که دارای امنیت بسیار بالایی بوده به طوری که در تحقیقات خطر پاراگلایدر از فوتبال پایین تر اعلام شده است .

پاراگلایدر خوب چیست؟

پاراگلایدر خوب پاراگلایدری هست که  نسبت به توانایی خلبان خریداری شده باشه و توانسته باشه استاندارد های LTF وEN را گرفته باشه و تسط های خود را پس داده باشه که نمونه ای از این پاراگلایدر ها که توانسته به خوبی این تست هارو پشت سر بگذاره و بصورت خیلی خوب از پس همه تست ها بر بیاید بال های شرکت یوترن می باشد.

بال ها بر اساس توانایی افراد کلاس بندی شده که برای افراد مبتدی کلاس یک در نظر گرفته شده است و بعد از پرواز های مداوم و رسیدن به حد موردنظر مربی میتواند کلاس بال خود را ارتقاع دهد.

انواع بال پاراگلادر

در اینجا لیستی از انواع بال پاراگلادر آورده شده است.

  • کلاس1
  • کلاس1.2 پایین
  • کلاس 1.2 بالا
  • کلاس 2
  • کلاس 2.3 پایین
  • کلاس 2.3 بالا
  • کلاس 3 یا کامپ
  • فری استایل
  • فول آکرو
  • اسپیدی

هزینه آموزش پاراگلایدر

هزینه آموزش پاراگلایدر در کل به دوبخش عمده تقسیم میشود که در زیر به آنان اشاره میکنیم. لازم به ذکر است تمامی قیمت ها مربوططبه سال 96 میباشد.

هزینه آموزش پاراگلایدر شامل هزینه آموزش و هزینه لوازم پروازی است.

هزینه آموزش 

  • اول هزینه آموزش پاراگلایدر که صرفا برای دوره  اولیه پاراگلایدر (بیگینر) 4/000/000 تومان
  • دوره دوم آموزش نوایس پاراگلایدر 4/500/000 تومان
  • دوره سوم اینترمدیت پاراگلایدر 5/000/000 تومان

و بعد از آن اگر مایل به عضو بودن در تیم باشید با هزینه سالیانه 5/000/000 تومان

هزینه دوره آموزشی SIV امنیت پرواز

هزینه دوره آموزشی SIV (دوره امنیت پرواز) بستگی به برگزاری آن در شهر های مختلف مبلغ متغیر دارد

هزینه خرید لوازم پروازی 

  • هزینه خرید لوازم پروازی که شامل (صندلی – بال – کمکی) میباشد به شرح زیر میباشد.
  • هزینه خرید بال اکبند 2400 یورو (برند یوترن کلاس 1)
  • هزینه خرید صندلی 520 یورو (هارنس برند یوترن )
  • هزینه خرید کمکی مربع 500 یورو (کمکی مربعی شرکت یوترن)
  • هزینه خرید کمکی گرد 400 یورو (کمکی گرد شرکت یوترن)
  • مجموع هزینه خرید تجهیزات حدودا 3400 تا 3600 یورو میباشد

علاوه بر تجهیزات بالا نیاز به 2 عدد بیسیم و یک کلاه مخصوص  و ایزی پک و سوسیس پک میباشد تا ست پروازی کامل در اختیار داشته باشید.

لازم به ذکر است در دوره  آموزش اولیه پاراگلایدر نیاز به خرید تجهیزات ندارید و تمامی تجهیزات از سمت تیم برای شما محیا شده است و شما فقط کافیست یه لباس مناسب و یه کفش مناسب همراه داشته باشید.

قانون برنولی وآزمایش venturie

اولین درس آموزش پرواز با پاراگلایدر

ما در اولین درس برای آموزش پرواز با پاراگلایدر یاد میگیریم که قانون برنولی چیست و از آن چه استفاده ای میکنیم در زیر به این دانشمند و قوانین او میپردازیم .

قانون برنولی و آزمایش ونتوری :

برنولی دانشمند معروف در رابطه با محاسبه ی فشار و سرعت لوله ای مثل شکل زیر درست کرد ودر اول و آخر و وسط لوله سرعت سنج و فشار سنج نصب نمود تا بتواند در هر کجای لوله که میخواهد فشار و سرعت سیال را محاسبه کند و به همین ترتیب وی از آن سیالی (هوا یا آب و یا گاز) را عبور دادو به این نتیجه رسید که هر گاه سیالی سرعتش زیاد شود فشار درون آن کم می گردد واین قانون به نام قانون برنولی ثبت شد که در نتیجه پیشرفت علم شکلی همانند قطره اشک در زیر لوله ی باریک شده رسم نمودند و ثابت گردید تمام وسایل پروازی چه با موتور چی بی موتور بوسیله ی بال (airfoil) شکل می تواند در فضا پرواز نماید،برای تغییر سرعت فشار را کم یا زیاد میکنیم.

توجه ایرفویل شکل های زیادی دارد به طور کلی هر شکلی که وقتی جریان هوا از آن عبور میکنند قوانین ایرودینامیکی رو تحت تاثیر قرامیده ایرفویل می باشد ولی بهترین حالت و بهینه ترین حالت برای کمتر ایجاد کردن درگ و بیشترین راندمان برای پرواز شکل بالا می باشد که اگر به محیط پیرامون خود نگاه کنیم می بینیم  تمامی بال های هواپیماها یا پره های هلیکوپتر ها یا ساده تر بال های پرندگان و همه همه به شکل ایرفویل بالا میباشد .

در آموزش پرواز با پاراگلایدر ، بال ما همان ایرفویل ما هست که از تعداد زیادی سلز (cells) تشکیل شده است و هر سل برای خود به تنهایی یک ایرفویل میباشد که تمامی قوانین ایرودینامیک ( Aerodynamics) روی آن تاثیر گزار است.

یعنی ما میتوانیم برای هر سل یک نمودار  برا(lift) ، وزن(weight) ، نیروی کشش (thrust)، پسا(drag) را رسم کرده و اثر این نیروهارو بر روی سطح خود ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *